komentarz pod artykułem na portalu Olsztyn.Gazeta.pl
Info na portalu Olsztyn.Gazeta.pl
utrudnienia można ograniczyć do minimum. W jaki sposób – napisałem o tym w piśmie do Prezydenta miasta. Pismo z kilkoma zdaniami
wyjaśnienia dostępne na moim blogu www.Krzysztof.Kacprzycki.pl – czekam jak na razie 28 dni na odpowiedź.
Sprawa zapewne niezmiernie trudna?. A może nikt o tym wcześniej nie pomyślał i przyznać się trudno?.
Teraz mała wyliczanka – stojąc w korku niech średnio przez godzinę samochód spali 3l benzyny.
Niech stoi dla równego rachunku dziennie w związku z przebudową (sumaryczne na Bema i na przejeździe kolejowym) 10 000 pojazdów. (zaokrąglimy, że autobusy i ciężarówki też tylko tyle spalą) [zaznaczam uśrednione – wiem, że więcej pojazdów przejeżdża dziennie
te dwa układy komunikacyjne].
Średnio cena paliwa 4,5 * 3 * 10 000 = dziennie idzie z dymem przez zaniedbania [brak wyobraźni] 135 000 zł. Stracony czas, zyski (taxi,
MPK, firmy spedycyjne, dostawy – to ekstra kwoty].
A teraz zapytam się wprost – ile kosztowałby tymczasowy wiadukt przez tory??.
Policzmy ile mógłby kosztować – dajmy tylko 4 miesiące = 4*30*135 000 = 16 200 000zł.
Unia dofinansowuje budowę artyleryjskiej w ilu % ??
Odejmijcie to od kwoty i pozwólcie, że nie będę kontynuował – bo mnie coś zaleje.
Jedni się tym szczycą, a ja najzwyczajniej w świecie z dużym przybliżeniem określam rząd wielkości.
Ciekaw jestem w związku z powyższym odpowiedzi na zawarte postulaty w piśmie z dnia 4/08/2010r.
byby