trasa W-W

Wczoraj zaproszony przez Kolegę Jana Kopytowskiego Przewodniczącego  sąsiedniej Rady Osiedla Brzeziny uczestniczyłem w spotkaniu Rady Osiedla. W spotkaniu brali również udział Wicemarszałek Urszula Pasławska, Prezydent Miasta Piotr Gzymowicz, Radosław Król – tematem przewodnim okazała się Trasa w-w. Co do jednego wszyscy byli zgodni, że konieczny jest kolejny dojazd do centrum Olsztyna z południowej części miasta. Różne koncepcje są co do realizacji tego połączenia, mieszkańcy Oś. Brzeziny stoją na stanowisku, że powinno sie to odbywać poza obszarem ich osiedla, Prezydent przedstawił informację, że koncepcja jest już gotowa w ratuszu. Ja natomiast sądzę, że obrana droga przez Radę Osiedla Generałów – rozpoczęcie konsultacji jeszcze przed projektowaniem to najlepsza metoda.

Powód – nie angażuje się środków finansowych na opracowanie na tym etapie koncepcji – projektu, który z natury musi kosztować i nie gwarantuje akceptacji społecznej. Takie działanie „pachnie” starym systemem – władza wie najlepiej.

Nie chcąc popełnić grzechu zaniechania Rada Osiedla Generałów na mój wniosek przedłużyła termin zbierania podpisów do końca marca. Stało się tak w związku z wrażeniami jakie dostarczyła nam dotychczasowa akcja zbierania podpisów, opinie mieszkańców i wykorzystywanie zbierania podpisów jako pierwszą część konsultacji – część informacyjną o samym pomyśle, projekcie. Mimo chęci złożenia już wniosku do władz miasta – korzystamy z okazji i docieramy  do mieszkańców.  Nie chcemy popełniać tych błędów, które w dotychczasowych konsultacjach miały miejsce – uż, na szybko, na teraz. Po wczorajszym spotkaniu wiemy, że nie ma na horyzoncie środków, za które można tą inwestycję wykonać. Tu złożyłem apel na ręce Prezydenta by projektując rondo na zbiegu ulic Wilczyńskiego, Hallera i Popiełuszki starał się skorzystać z propozycji jaką zaprezentował Burmistrz Działdowa Bronisław Mazurkiewicz –  szybkie tanie rondo na zbiegu dróg wojewódzkich (zgodnie z informacją zaproponowane przez MZDiM wraz zatoką ma kosztować około 3mln zł). Co do zatoki to jej przyszłość nie stwarza problemów – będą to dodatkowe miejsca postojowe, których tak brakuje na osiedlu.

W tym pomyśle jawi się kolejne pytanie jak zostanie rozwiązana komunikacja publiczna w tym miejscu? – nie widać sensu postojów autobusów komunikacji miejskiej – jak droga do Warszawskiej będzie stała otworem. Czas wywołać dyskusję i na ten temat.

Teraz przejdę do aspektu politycznego spotkania – PSL ostro wkracza na teren Olsztyna, trwa już kampania wyborcza 2010. Na plus dla stronnictwa, a może to raczej zasługa samej Pani Marszałek? – duet Grzymowicz -Pasławska zagrał na nosie PO. Jak inaczej nazwać fakt, że rządząca w 2008 roku Platforma w Olsztynie (zarówno Rada jak i PO Prezydent) nie mogli pozyskać środków województwa którym rządzi marszałek również z PO ??

Bacznie obserwuję i czuwam nad tym, by w ferworze chęci zaistnienia obecny Prezydent miasta nie szedł drogą na skróty, by nie ograniczano w mieście praw do wypowiedzi, stanowienia o tym jak miasto może wyglądać. Mówiąc potocznie – trzeba móc się wygadać by coś z tego konstruktywnego wyszło. Niebawem trasa w-w trafi na konsultacyjną rozwałkę na www.konsultacje.olsztyn.pl

Warto w ty momenice (przyszły okres programowania środków z UE) wspomnieć o braku biura posła PE w Olsztynie reprezentującego nurt lewicowy. W tej sprawie skierowałem prośbę do Posła Iwińskiego by takie miejsce się pojawiło, bo to już dziś jest czas by rozmawiać o przyszłym budżecie Unii i o środkach jakie mogą trafić do naszego miasta.

Facebooktwitterlinkedinrssyoutubeby feather
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.