nowe spojrzenie na Olsztyn
W piątek uczestniczyłem w prezentacji koncepcji FRO – Forum Rozwoju Olsztyna – przyznaję, że przygotowanie prezentacji wyznaczyło nowe trendy w prezentacji rozwiązań. Zastosowanie animacji 3D, klipów wideo, wizualizacji 😉 te drobiazki to elementy. które osobiście bardzo lubię :-). A teraz do rzeczy przedstawiona koncepcja przebiegu linii tramwajowaych w wielu punktach jest zbierzna z pomysłami jakie pojawily się w Radzie Osiedla Generałół – radzie której mam przyjemność przewodniczyć. Z ogromnym zainteresowaniem będę się przeglądał temu co w materii rozwoju komunikacji zbiorowej bedzie się działo w Olsztynie.
Strona FRO – fro.net.pl, teraz w kilku odsłonach opis proponowanego przebieku i krótki do tego komentarz:
Start dworzec kolejowy -> Partyzantów (jednokierunkowa do Ronda Bema) -> Partyzantów -> Dąbrowszczaków (cała ulica zmieniona w deptark, bardzo mi się to podoba) -> Piłsudskiego (na szerokim bulwarze) -> 11 listopada -> przejazd pod wysoką Bramą (teraz będą dwie wersje) -> Staromiejska -> Prosta -> stara Warszawska -> Warszawska – >Kortowo (przejazd przez stare miasto dla mnie jest trochę mało odpowiedni !! za mało miejsca, nie wpószczamy rowerów na starówkę bo za mało „nam” miejsca a chcemy jeszcze tramwaje, co się stanie w takim przypadku z Kwiaciarkami?? co z deptakiem ??, co z ogródkami piwnymi ??)
Drugi wariant to przejście na błonia przy Pieniężnego (tak w Olsztynie mamy błonia tylko dziwnym trafem ich władanie leży w gestii jednego z kościołów i to mi się nie podoba – czas chyba na śledztwo jakie ziemie w Olsztynie mają związki wyznaniowe i kościoły – ciekawe to może być opracowanie)
Przemierzamy do Kortowa z tamtąd jedziemy dalej i wbijamy się w planowane przedłużenie Wilczyńskiego (po drodze przeprawa przez Łynę) Wilczyńskiego całą długością aż do Pętli na Pieczewie – takie rozwiązanie mi bardzo pasuje i udostępnia nowe tereny dla rekrezacji, łatwiejszy dostęp do edukacji !!.
W kilku słowach opisałem przebieg jaki przedstawili młodzi ludzie skupieni wokół FRO.
byby