Obiczenia do projektu tramwajowego
Na ostatnim posiedzeniu Komisji Budżetu odmówiono udzielenia mi informacji w sprawie całkowitych kosztów budowy tramwaju, a dokładnie realizacji projektu Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie. Wszędzie podaj się informację że miasto otrzyma dofinansowania w wysokości 85% co jest informacją nieprawdziwą! Z umowy z PARP wynika, że będzie maksymalnie 70,51% zakładanych kosztów! W załączeniu podaję wyliczenia, na podstwie tych danych, które są dostępne w internecie. Bałagan (albo celowe ukrywanie danych w olsztyńskim BIPie zasługuje na potępienie) tramwaje-koszty – tu link do pliku z wyliczeniami w formacie ODS. tramwaje-koszty – pdf
byby
Panie radny a czemu w tabeli zabrakło kosztów robót dodatkowych i przekroczeń pozycji obmiarowych?? Chociaż przewidywania poprozę
Panie Sylwstrze – z prostej przyczyny że to w kosztach innych patrząc na ten bałagan: 5-10% szacuję
5-10% to 30 do 60 milionów PLN trochę to przeraża.
Zwłaszcza że jeżdząc z Dajtek to nie będę z tramwaju korzystał. Przeraża mnie również to, że cała Piłsudskiego zostanie rozwalona a nic jej nie brakuje. Warszawskiej też nic nie brakowało (jeszcze 20 lat było by ok.). A zajezdni dla Tramwajów tez nie można było zrobić na „czystej” działce tylko trzeba było rozwalać zajezdnię MPK. Zwłaszcza, że do niej jest budowany kawałek toru, który będzie sporadycznie wykorzystywany. Jak na to tak ogólnie popatrzeć to naprawdę jest żal całego tego projektu o finansach nie wspominając. Pozdrawiam
Co do zajezdni tramwajowej, to ktoś powinien się tym zainteresować. Obecnie, zgodnie z projektem zajezdnia tramwajowa powstaje w bazie MPK przy ul. Kołobrzeskiej (do dziś jest jeszcze wykorzystywana przez autobusy MPK). Autbusy MPK „wyniosą” się natomiast do bazy przy ul. Sikorskiego ( na przeciwko reala) gdzie powstaje autobusowa zajezdnia tymczasowa. Docelowo ma zostać wybudowana zajezdnia autobusów MPK w okolicy obecnego Carrefour’a. Czy taki pomysł to nie marnotrawstwo?