odpowiedzi na pytania cz II

Druga tura odpowiedzi na pytania redakcji Gazety Wyborczej:

Drogi i bezpieczeństwo
  • 1.Czy jesteście w stanie przekonać rząd do zagwarantowania pieniędzy na dokończenie DK 16 łącznie z obwodnicą Olsztyna, a także S7?

Nie to, że tylko jesteśmy w stanie przekonać rząd – ale to zrobimy. Szkielet komunikacyjny naszego województwa musi powstać – jeśli nie powstanie to będziemy trzecioligowym regionem

Promocja marki jaką są Mazury wręcz obliguje do tego by sprostać wyzwaniom – jeśli nie to ogromny wysiłek włożony w promocję może okazać się niedźwiedzią przysługą – zniechęceni katorgą dojazdu turyści już więcej tu nie powrócą. Nikt nie będzie chciał u nas inwestować – bez dobrego skomunikowania biznes się nie pojawi.

  • Czy protesty ekologów i mieszkańców dotyczące przebiegu 16 w okolicy Mikołajek były słuszne?
Tak – nie mogą się odbywać inwestycje bez świadomości mieszkańców o utrudnieniach jakie wywołają, długoletnich konsekwencjach. Mieszkańcy regionów podlegających dużym ingerencjom infrastrukturalnym muszą znać prawdę. Dobrej i rzetelnej informacji skierowanej do mieszkańców regionu modernizowanej 16 zabrakło. Na tym polega udział społeczeństwa obywatelskiego w podejmowaniu decyzji.
  • Jak nowe inwestycje drogowe powinny być priorytetem dla regionu na najbliższe lata?
Budowa obwodnicy Olsztyna, ukończenie modernizacji DK16 – dwa pasy w jednym kierunku, dokończenie S7 i przebudowa DK51 – Olsztynek-Bezledy – dwa pasy w każdym kierunku – jak mamy jako region skorzystać na małym ruchu granicznym z Obwodem Kaliningradzkim – to turyści muszą do nas dotrzeć. W Olsztynie konieczne stworzenie głównych ciągów komunikacyjnych opartych na wielopoziomowych skrzyżowaniach bezkolizyjnych.
  • Jak powinna wg was przebiegać modernizacja drogi 51 z Olsztynka do granicy w Bezledach, której fragmentem będzie połączenie Olsztyna z Warszawą oraz północno-wschodnia obwodnica Olsztyna?
Szybko, skutecznie i bez zbędnych utrudnień. Modernizacja trzonu infrastruktury drogowej doprowadzi uatrakcyjnienia terenów inwestycyjnych – uruchomi nowe miejsca pracy. Nie możemy przy okazji tych inwestycji zapominać o wbudowywaniu kabli światłowodowych i energetycznych. Przy okazji budowy dróg upieczemy kilka pieczeni na jednym rożnie.
  • Jak wspomagać remonty i budowę dróg lokalnych?
Konieczne jest wzmożenie nadzoru nad jakością wykonywanych dróg – koniec wszechobecnego łatania. Muszą być środki w centralnym budżecie na odtworzenie istniejącej siatki dróg gminnych – w wielu miejscach to co po drogach zostało to wspomnienie ich dawnej świetności.
  • Jak w obliczu rosnących statystyk śmiertelnych wypadków drogowych przeciwstawić się tej tendencji i  jak oceniacie przyjęte niedawno zmiany ustawowe dotyczące np. zwiększenia prędkości?
Na części zmodernizowanych odcinków jest możliwe zwiększenie prędkości. W dużej mierze utrudnienia powodowane przez remonty skutkują zwiększeniem zmęczenia kierowców, a ono jest często głównym powodem kolizji i wypadków drogowych. Konieczne jest stałe podnoszenie świadomości kierowców o zagrożeniach w ruchu i zmianach przepisów. Świadomość a nie kary pieniężne powinny kształtować zachowania kierowców i pieszych na drogach.
Kolej, kultura i sztuka opracowane przez kolegów dostępne na stronie SLD.Olsztyn.pl

Facebooktwitterlinkedinrssyoutubeby feather
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.