Interpelacja dotycząca rozwiązań komunikacyjnych na Osiedlu Generałów

Wracając do interpelacji z 25 czerwca 2014 roku dotyczącej doraźnego połączenia Popiełuszki i Bartąskiej (odcinek około 220mb) na wstępie chciałbym podziękować za udział w poszerzonym spotkaniu z członkami Rady Osiedla Pana Andrzeja Karwowskiego oraz za prelekcję na temat planów budowy przedłużenia linii tramwajowej na nasze osiedle. Mieszkańcy osiedla, członkowie Rady wyrażali swój niepokój w związku z utrudnieniami jakie w trakcie samych robót, jak i wyniku ich zakończenia powstaną na naszym osiedlu. Dziś osiedle Generałów jest skomunikowane z „resztą świata” tylko za pomocą ulicy Wilczyńskiego i częściowo za pomocą bypassu jakim jest ul. Bartąska (stan jej stale się pogarsza a presja sąsiedniej gminy, deweloperów, ciężkich ładunków pozostawia na tej drodze niezatarte piętno).

Ze względu na czas jaki jeszcze mamy przed rozpoczęciem robót budowlanych dziś to właściwy moment na podjęcie działań przygotowawczych. Mamy niezbyt przyjemne doświadczenia z okresu robót budowlanych przy przebudowie skrzyżowania Sikorskiego-Wilczyńskiego, budowy ronda u zbiegu ulic Wilczyńskiego-Hallera-Popiełuszki czy wreszcie z ostatniej budowy – pierwszego etapu tramwajów.

Zwracam się zatem do Pan z prośbą o rzeczową analizę i powrót do następujących propozycji:
a) udrożnienie przejazdu przez Brzeziny (kolejny raz poruszam też sprawę ul. Maczka przy PM5) konieczne na czas utrudnień, zapewnienie ludzkich i bezpiecznych warunków do przejazdu(również rowerem) – jak jest dziś widać każdego przedpołudnia

b) udrożnienie łącznika Bartąska-Popiełuszki (to tylko 220mb)

c) rozmowy na linii PSD (powiat), GDDKiA (droga krajowa) mające na celu przebudowę układu komunikacyjnego wyjazdu z Bartąga na drogę krajową nr 51 – wybudowanie odcinka prawoskrętu (lub inne stosowne rozwiązanie).

Podjęcie działań już dziś pozwoli we właściwy sposób przygotować zarówno samą inwestycję jak i mieszkańców do jej przetrwania. Te działania to tylko ułamek kwoty kosztów społecznych jakich uda się uniknąć poprzez mądre zarządzanie zarówno układem drogowym jak i samym ruchem w czasie budowy tak ważnego systemu komunikacji publicznej.

Pozostając do dyspozycji w sprawie dalszych dyskusji nad rozwiązaniami dla południowej części naszego miasta.

Krzysztof Kacprzycki

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *