Garść uwag do MOF

Trwają a dokładnie kończą się konsultacje w sprawie dokumentu (z zakresu tych strategicznych), który będzie miał wpływ na to, co w Olsztynie i okolicach będzie się działo. Wyczuwalna jest ogromna presja kierowców (zwłaszcza tych z poza Olsztyna) by wszystko w mieście dostosować do ich wymagań. Wiemy, że mamy ograniczoną przestrzeń i środki jakie możemy przekazać na organizację transportu (ważnej dziedziny ale nie jedynej jaką musi się zajmować gmina). Współpraca to podstawa ale na warunkach i z poszanowaniem interesów miasta i jego mieszkańców.

Link do tekstu strategi MOF UTF-8”Plan mobilności MOF Olsztyna

Link do ciekawego dokumentu – (polecam zwłaszcza treść od strony 25-36 zasady-parkowania)

Uwagi – w szerszej formule niż tylko poniższe hasła zostały przedstawione w trakcie posiedzenia połączonych Komisji Inwestycji i Gospodarki 2017-03-02)

  • Strona 11 – ograniczenie spadku podróżujących komunikacją miejską – mamy wzrost liczby pasażerów w Olsztynie – to jaki spadek?
  • Strona 56 – 3.1.6 – dojazdy do pracy – stare dane z 201rr a na stronie 133 powiat ilość pojazdów z 448,4/1000 mieszkańców do 510,9/1000 mieszkańców przy jednoczesnym wzroście liczby mieszkańców na terenie powiatu.
  • Strona 58 – dojeżdża do pracy 4300 osób – to chyba z okolic Zacisza nie brano pod uwagę!!!
  • Strona 76 – tablica 12 – na dziś ilość straty lesistości na terenie miasta już bardzo nie aktualna ze względu na LEX Szyszko
  • Strona 78 – użyto stwierdzenia materiału – wszystko co palimy to paliwo.
  • Strona 80 – miejsca pracy, zapomniano o UWM, UM, UW, Marszałku?
  • Strona 84 – instytucje – a gdzie ARiMR i inne agencje rolnicze, warto wspomnieć też o centralach banków, mamy centra płatniczo-rozliczeniowe itd.
  • Strona 97 – generatory ruchu – CRS Ukiel gdzie?, Stomil – gdzie?
  • Strona 134 – nie zgadzam się z tezą, że zwiększenie standardu usług przewozowych znacząco wpłynie (tramwaje i część autobusów to najwyższa półka) – koszt parkowania jest zbyt niski zwłaszcza na abonamencie.
  • Strona 134 – tabela 29 – co to jest „Łutka” – Łuktę znam
  • Strona 138 – 4.6 polityka parkingowa – powinno być w SWOT i analiza pod kątem zmian w strefie!
  • Strona 145 – brak w zagrożeniach utrzymania systemu parkowania w centrum w obecnej formie.
  • Strona 156 – założenia do dworca głównego to chyba z innej bajki a nie z tych założeń co były konsultowane
  • Strona 154 – fotografia z odjazdami co 15 minut – definiuje sama w sobie problem.
  • Strona 162 – strefy przyjazne pieszym – chodnik do Bartąga miejscami o szerokości poniżej 1m? To chyba więcej niż przesada!
  • Strona 164 – a gdzie na mapie droga z płyt i chodnik przy Antonowicza które służą jako ścieżka rowerowa dla setek rowerzystów z Zacisza i okolic?
  • Strona 171 – przystanki roweru publicznego – mapa 19 zaznaczona Stawigudzka a nie Złota (trzeba poprawić mapę bo niezgodna z opisem)
  • Nic nie wspomniano w dokumencie o konieczności uporządkowania oznakowania – przeznakowanie Olsztyna
  • Strona 179 – zbyt mało o parkowaniu, nie pokazano kierunków
  • Strona 181 – w mojej ocenie za głęboko w miasto wstawiono Park&Ride
  • Strona 184 – eco-driving !! bardzo dobrze będzie mniej smogu! Ale kto to ma realizować ? Jak stacje diagnostyczne „kładą laskę” na wycięte katalizatory i filtry cząsteczek stałych!

W telegraficznym skrócie to będzie na tyle.

Facebooktwitterlinkedinby feather
Facebooktwitterlinkedinby feather

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *