13/01/2014 interpelacja w sprawie zmian organizacyjnych na czas remontów

169/SLD/2014
Sprawa: Poszukiwanie najlepszych rozwiązań na czas utrudnień w ruchu kołowym.

Pan

Piotr Grzymowicz
Prezydent Olsztyna

Zwracam się do Pana z prośbą o ustosunkowanie się do następujących propozycji mogących w znaczący sposób ograniczyć uciążliwość prowadzonych na terenie miasta inwestycji utrudniających swobodny przepływ pojazdów – dotkliwe skutki szczególnie dla mieszkańców tzw. sypialni miejskich w Olsztynie. Kilkukrotnie poruszałem temat kosztów społecznych prowadzonych na terenie miasta inwestycji, najwyraźniej brak merytorycznej odpowiedzi koresponduje z reprezentowanym przez Pana urząd podejściem do spraw społecznych. Jestem przekonany że aspekty ekonomiczne pozwoliłoby ustrzec się od wielu błędów i ich kosztami nie obarczać mieszkańców naszego miasta.

Kilka propozycji do wdrożenia:

  • dziś nie jest najważniejsza odległość, ale czas potrzebny na dotarcie do celu. Jako przykład niech posłuży możliwość dojazdu z Osiedla Generałów do centrum przez Bartąg! Proszę o przedstawienie wyniku rozmów z Starostą i Wójtem, mających na celu podjęcie wspólnych działań – zapewnienie bezpieczeństwa na odcinku Bartąska – Zacisze – Bartąg – dojazd do DK51.
  • Zapowiedź utrudnień na czas budowy linii tramwajowej mieliśmy w ostatni piątek 10 stycznia br. Drobna kolizja na skrzyżowaniu Bartąska – Wilczyńskiego – Kutrzeby blokująca jeden pas ruchu skutecznie zablokowała pół miasta na wiele godzin! Kolejny raz funkcjonowanie miasta wpisuje się w słowa Jana Kochanowskiego: Cieszy mię ten rym: Polak mądry po szkodzie.
    Lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
    Nową przypowieść Polak sobie kupi
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi. – służby odpowiedzialne za porządek w mieście nie tylko mają wiedzieć, że są procedury, ale powinny je skutecznie wdrażać – okazało się że najwięcej utrudnień wygenerowały blokujące przejazd pojazdy policji a nie te uszkodzone w wyniku kolizji! Proszę zatem o ponowne sprawdzenie procedur postępowania na w/w okoliczności i jej podobne. Proszę również o zapis ustaleń, udostępnienie zmian jakie w podejmowanych działaniach nastąpiły w związku ze zdarzeniami na terenie naszego miasta (kolizje, podtopienia itp. wpływające na utrudnienia w poruszaniu się na terenie miasta)
  • wprowadzanie na tzw „próbę” rozwiązań (objazdów, oznakowania, próbne puszczenie ruchu w planowanej podczas utrudnień konfiguracji) jeszcze przed ostatecznym wkopaniem łopaty i rozregulowaniem układu komunikacyjnego miasta. Takie działania doświadczalne pomogą przygotować się na wszystkie ewentualności i przećwiczyć działanie służb miejskich na wypadek, wcześniej nie przewidzianych zdarzeń, których na etapie planowanie nie udało się zaprojektować. Konieczne jest szerokie rozpropagowanie informacji o ćwiczeniach z wyprzedzeniem, poinformowanie uczestników ruchu.
  • Proszę o przedstawienie kalkulacji – rozważenia możliwości priorytetowego potraktowania planowanych utrudnień na ul. Sikorskiego – zabezpieczenia komunikacyjnego poprzez bezpłatną komunikację publiczną na czas remontu. Komunikację z częstotliwością odjazdów w świetle ul Sikorskiego w odstępach nie większych niż 3 minuty! Może zastosowanie takiego rozwiązania będzie tańsze niż koszt prowizorycznych objazdów i udogodnień? Jeszcze jest czas na stosowne przygotowania, ale nie możemy tracić kolejnego miesiąca, trzeba to sprawdzić i wybrać najlepsze możliwe rozwiązanie. Jeśli nie jedno to jakąś hybrydę propozycji, pomysłów i innowacji.

Licząc na szybką i merytoryczną odpowiedź, ustosunkowanie się do wszystkich propozycji, oraz wyjawienie miejskich na tę okoliczność już opracowanych planów.

Oczekując na odpowiedź

Radny Olsztyna

Krzysztof Kacprzycki

Sojusz Lewicy Demokratycznej

Facebooktwitterlinkedinrssyoutubeby feather
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.